09 Jun 2014

 Isnin, Jun 09, 2014      , ,
Ketumpatan kata kunci(keywords) dan penempatan adalah bahagian penting dalam mengoptimumkan artikel anda untuk enjin carian. Labah-labah enjin carian mengimbas halaman dengan cara yang menjadikan ia penting untuk meletakkan kata kunci anda di mana mereka akan dikesan dan diiktiraf sebagai kata kunci, supaya artikel anda akan muncul apabila seseorang mencari kata kunci tersebut.

Kata kunci (Keywords)
Apakah Kata kunci?

Kata kunci adalah perkataan yang akan diletakkan dalam artikel anda beberapa kali, bukan hanya sekali yang akan membuat setiap perkataan kata kunci. Apabila labah-labah melihat bahawa anda mempunyai perkataan diletakkan beberapa kali dalam sebuah artikel, ia akan menentukan bahawa laman anda mungkin berguna untuk pengguna yang mencari kata kunci seperti itu.

Lebih Mengoptimumkan Artikel Anda

Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa terdapat juga perkara seperti ini kerana lebih mengoptimumkan artikel anda untuk kata-kata tertentu, ini dikenali sebagai "kata kunci pemadat"(keyword stuffing). Apabila anda melakukan hal ini dalam artikel anda, labah-labah akan mengesan bahawa anda sedang cuba untuk menipu dengan meletakkan artikel anda tinggi dalam keputusan enjin carian untuk perkataan itu, dan disebabkan itu alaman web anda akan dihukum dan laman anda mereka akan melakukan apa-apa saja keatas laman web anda. Ini boleh menjejaskan kedudukan laman anda yang lain atau membuatkan laman web anda disenaraihitamkan daripada enjin carian tertentu jika anda didapati mengunakan kata kunci pemadat terlalu banyak kali.

Apakah Kata kunci Ketumpatan?

Kepadatan kata kunci adalah berapa kali kata kunci yang anda letakkan dalam artikel anda. Yang menggunakan peratusan untuk menentukan berapa kali mereka akan meletakkan kata kunci dalam sebuah artikel. Sebagai contoh, jika anda mempunyai artikel 500 perkataan dan ingin mencapai ketumpatan kata kunci sebanyak 5%, maka anda perlu mempunyai kata kunci dalam artikel anda tepat 25 kali. Anda boleh mencari beratus-ratus sumber dan panduan mengesyorkan satu kepadatan kata kunci di atas yang lain dan sebab-sebab di sebalik logik. Bagaimanapun, pada akhirnya anda perlu menyesesuaikan untuk menentukan kepadatan lebih menguntungkan untuk artikel anda. Setiap webmaster mempunyai kepadatan mereka sendiri yang mereka suka untuk mencapai berdasarkan keputusan yang lepas. Selagi anda tidak keterlaluan mengoptimumkan dan anda membuat mencukupi hasil dari kedudukan anda, maka anda boleh memilih apa sahaja kata kunci kepadatan yang anda suka.

Ketumpatan Hak

Tidak kira apa ketepatan kepadatan yang anda pilih, adalah penting untuk meletakkan kata kunci lebih terdapat di awal dan akhir untuk menghasilkan kesan kaca jam. Mempunyai kepadatan kata kunci yang tepat dalam artikel anda membuat ia lebih berkemungkinan bahawa anda akan membuat duit online dari artikel kerana ia akan meningkat dalam keputusan enjin carian dan dilihat lebih ramai orang.


Dualmine.com Multiple your Bitcoin & Ethereum

Bisnes Rm10 Untung je Beb

Dikuasakan oleh Blogger.

Translate