09 Ogos 2013

 Jumaat, Ogos 09, 2013      , ,
Bagaimana anda boleh membuat duit dari blog atau laman web? Berikut adalah 14 cara untuk mendapatkan wang daripada kandungan anda tapi sebelum itu, mari kita lihat dulu faktor utama sebelum laman web atau blog kita boleh buat menjana duit online.


14 Cara buat duit dari laman web anda atau Blog
Terdapat tiga faktor utama yang perlu dipertimbangkan apabila anda sedang mencari cara terbaik untuk mendapatkan duit daripada laman web atau blog anda iaitu:
  • Tumpuan tapak (niche anda)
  • Berapa banyak penonton yang membelanjakan pada produk atau perkhidmatan yang berkaitan dengan tumpuan khusus laman web anda.
  • Saiz penonton anda
Sebagaimana yang biasa anda tahu, jika keseluruhan kecil penonton anda, semakin besar kemungkinan anda perlu untuk buat duit online melalui beberapa bentuk jualan produk (menjual sesuatu sendiri, atau mendapat komisen atas jualan produk atau perkhidmatan syarikat lain. ) Semakin besar penonton anda, semakin besar kemungkinan anda boleh buat duit online dengan meletakkan iklan di laman web atau blog anda. Dan lebih banyak duit online jika penonton anda itu prihatin pada produk atau perkhidmatan yang berkaitan dengan niche anda, 

Berikut senarai cara-cara untuk buat duit online, dan anda perlu memilih stategi terbaik unyuk laman web atau blog anda. Pelan yang terbaik adalah untuk membangunkan aliran pendapatan berganda. Mengharapkan sifat dan saiz aliran pendapatan berganda untuk berubah apabila laman web anda atau perubahan blog dan tumbuh dalam populariti.

Cara yang biasa untuk mendapatkan pendapatan dari blog dan laman web

Menjual produk anda sendiri dalam talian.

Tidak kira apa jua jenis produk yang anda jual, anda boleh menjual mereka dalam talian dengan syarat bahawa mereka adalah senang untuk di transaksi dan anda mempunyai cara untuk memproses pesanan dan menerima pembayaran dalam talian. Mulakan dengan kecil-kecilan dan menguji perairan menggunakan cart membeli-belah luar seperti 1shoppingcart.com, atau menjual di Ebay.

Ringkaskan pengetahuan anda dan menjual secara online.

Tiada produk untuk dijual? Tidak perlu bimbang. Buat ebook atau panduan atau senarai semak dan kemudian menjualnya dalam talian yang dari laman web anda sendiri atau blog. Tidak mempunyai akaun online atau store produk? Menjual melalui Amazon Kindle, atau ClickBank atau perkhidmatan lain yang akan menjual produk maklumat elektronik untuk anda dan menghantar royalti ke atas anda setiap jualan. Dalam kes itu, anda akan memasarkan produk dan pautan ke blog atau laman web anda.

Menjual perkhidmatan anda secara online

Menggunakan laman web anda untuk mempromosikan perniagaan perkhidmatan anda adalah lebih mudah dalam banyak aspek daripada menjual produk secara online. Ada laman web yang menarik dan termasuk artikel yang menunjukkan kepakaran anda. Pastikan setiap artikel dan setiap halaman di laman web anda, termasuk maklumat anda dan pautan kepada butiran anda. Jika anda menjual perkhidmatan reka bentuk, atau apa-apa visual, masukkan halaman portfolio. Jika perkhidmatan anda tidak boleh dilihat, masukkan laman kajian kes. Dan jangan lupa untuk meletakkan isyarat tindakan keatas setiap halaman! Jika seseorang itu berminat mereka perlu dapat dengan cepat melihat sebuah "Sewa saya" atau "Hubungi saya" grafik yang membawa mereka terus ke maklumat yang mereka perlukan untuk sampai kepada anda.

Mengadakan seminar-seminar latihan melalui webinars atau teleseminars.

Mengenakan bayaran untuk seminar-seminar tersebut. Atau, membiarkan pengunjung menghadiri acara seminar tersebut secara percuma, tetapi mereka harus/ mahu membayar untuk mengakses rakaman atau transkrip pada suatu masa itu. Pastikan anda merekodkan semua acara anda walaupun orang perlu membayar untuk menghadiri secara langsung. Anda kemudiannya boleh membuat pakej rakaman dan menjual sebagai produk yang berasingan pada masa hadapan.

Beli produk orang lain pada harga borong dan menjual balik.

Sebelum anda membeli kuantiti besar barangan, pastikan anda benar-benar ada pasaran untuk produk itu dan anda mempunyai cara yang mampu untuk memandu pelanggan ke halaman stor anda atau stor eBay anda.

Menjadi sekutu bagi syarikat-syarikat lain

Dengan jualan affiliate, anda membuat wang apabila seseorang klik pada pautan khas pada laman web anda, kemudian mereka membuat pembelian di laman web peniaga. Carilah syarikat yang mempunyai produk yang merupakan perlawanan yang baik untuk perkara subjek laman web atau blog anda dan kemudian melihat jika mereka mempunyai program affiliate anda boleh menyertai. Atau, pergi ke laman web rangkaian affiliate seperti Sfi Affiliate, Tripleclicks.com, ShareASale.com, Suruhanjaya Junction, dan LinkShare dan mencari peniaga-peniaga yang mempunyai tawaran yang baik yang akan menarik minat penonton laman web anda. Kejayaan pengiklanan affiliate anda bergantung kepada banyak perkara, termasuk bagaimana tawaran affiliate, senarai e-mel anda dan penonton laman web anda, bagaimana anda memberi tawaran itu, jumlah trafik yang anda dapat, bagaimana baik iklan affiliate dan tawaran, dan apa tawaran halaman pendaratan kelihatan.

Dibayar untuk membawa jualan (Sales leads).

Dikenali sebagai lead generation (leadgen yang pendek), menjual jualan lead talian biasanya mendapat seseorang untuk mengisi borang dan menyediakan maklumat perhubungan supaya peniaga boleh membuat susulan dengan panggilan jualan. Borang berkenaan berkemungkinan di laman anda atau laman web peniaga berkenaan, dan biasanya untuk halaman bayaran, orang yang mengisi borang yang telah menjadi peneraju yang berkelayakan - bermakna ia datang dari pelanggan yang masuk dengan memberikan maklumat sebenar dan mungkin adalah prospek sebenar.

Buat duit dari pay per click iklan rangkaian.

Yang paling terkenal ini adalah Google Adsense. Tetapi program-program lain yang boleh membawa anda pendapatan juga adalah Nuffnang, Kontera, Vibrant Media dan Chitika.com adalah perkara yang perlu dilihat. Berapa banyak duit yang anda akan buat? Ia bergantung kepada jumlah trafik anda ke laman web anda dan berapa banyak pengiklan membayar untuk iklan dalam niche anda serta di mana iklan yang diletakkan pada laman anda.





Jual paparan pengiklanan dan tajaan di website anda.

Iklan paparan banner yang anda lihat di atas dan sisi laman web, atau kadang-kadang menutup sebuah laman web untuk beberapa minit sebelum beban laman utama. Ini biasanya soldon kos bagi setiap seribu asas (CPM). Untuk menjual iklan ini secara langsung, anda biasanya akan memerlukan bilangan yang agak besar pengunjung ke laman web anda. Jika anda tidak mempunyai sejumlah besar pengunjung, perlu mencari rangkaian pengiklanan paparan yang bekerja dengan penerbit kecil.

Mendaftar sebagai penerbit(publisher) dengan rangkaian pengiklanan banner

Mencari kesesuaian banner rangkaian iklan untuk bekerja dan mungkin mengambil sedikit kerja detektif. Sebahagian daripada rangkaian memerlukan banyak lalu lintas atau traffik, yang lain menyediakan iklan hanya untuk niche tertentu. Beberapa untuk menyemak termasuk:
~ Tribal Fusion (anda perlu 500,000 pelawat unik sebulan)
~ Burst Media
~ ValueClick Media
~ Adtegrity

Menjual iklan dalam surat berita e-mel anda

Jika anda mempunyai laman web atau blog, anda perlu meminta pelawat untuk mendaftar untuk newsletter di laman anda. Apabila anda menghantar email surat untuk memberi pengumuman kepada orang ramai mengenai apa yang baru di laman web, masukkan dua iklan atau daripada syarikat-syarikat lain.

Menjual langganan ke laman web anda

Jika anda mempunyai kandungan khusus, letakkan beberapa atau semua di belakang paywall (Iaitu, satu-satunya cara untuk pengunjung mendapatkan kandungan yang khas adalah untuk membeli langganan ke laman web anda.) Untuk bekerja, anda perlu dapat menawarkan pelanggan sesuatu yang mereka tidak boleh mendapatkan tempat lain, atau tidak boleh mendapatkan dengan mudah di tempat lain. Kajian menunjukkan, laporan penyelidikan, transkrip Webinar pakar, dan ahli forum tetap fokus boleh membantu anda menarik pelanggan. Sebagai tambahan kepada yuran langganan bulanan yang anda dapat, anda boleh menjual produk-produk tambahan kepada ahli-ahli anda.

Tanya Untuk Derma

Tiada siapa yang suka untuk meminta duit, tetapi  jika anda mempunyai peminat setia, meminta mereka untuk membeli anda secawan kopi atau membantu membayar untuk menjaga tapak agar sentiasa hidup.

Lebih banyak cara lagi untuk membuat duit dari laman web anda

Senarai ini tidak menyeluruh. Malah ada beberapa perkara yang belum termasuk lagi - seperti mengambil upah untuk menulis ulasan berseri produk, atau menerima upah untuk orang meletakkan "post tetamu yang tidak berat sebelah" di laman web anda supaya mereka boleh menghubungkan ke laman web mereka sendiri atau laman web mereka yang mereka dibayar untuk tujuan promosi. Saya menganggap amalan seperti itu sebenarnya tidak beretika dan dalam beberapa kes, mungkin terdapat beberapa kesan undang-undang juga.

Tetapi, terdapat cara lain untuk mendapatkan wang daripada laman web dan blog, perlu menjadi kreatif, dan melihat laman web yang anda kerap lawati. Pertimbangkan bagaimana mereka boleh membuat duit, dan ada atau tidak anda boleh menyesuaikan diri dengan kaedah mereka ke laman web anda


Dualmine.com Multiple your Bitcoin & Ethereum

Bisnes Rm10 Untung je Beb

Dikuasakan oleh Blogger.

Translate